„PIĘKNA NASZA POLSKA CAŁA”

Za nami kolejny zjazd integracyjny KSLP w ramach cyklu poznawania piękna naszej Ojczyzny Polski oraz przeżywania rzecz jasna charyzmatu spotkania członków naszej grupy zawodowej. Tym razem w dniach 14-16.09.2018 roku gościliśmy na Ziemi Rzeszowskiej.

Inicjatorem zjazdu był ks. Infułat Marian Mikołajczyk i p. dr Wanda Terlecka. Po rozmowie telefonicznej z ks. bp Janem Wątrobą z miejsca otwarły się przed nami drzwi Instytutu Pastoralno-Teologicznego, a ks. dyrektor Andrzej Cypryś ugościł nas z wielką serdecznością. Zaznaliśmy przysłowiowej „polskiej gościnności”. Stroną techniczną zajęli się nasi członkowie wspierający Jerzy Szałkowski i Józef Błaszczeć.

Zwiedzanie Rzeszowa rozpoczęliśmy od spotkania w auli Urzędu Miasta z prezydentem
miasta i marszałkiem województwa. Wśród nas był oczywiście też obecny ks. bp Jan Wątroba. Rozwój miasta w ostatnich latach, nowoczesna architektura i odrestaurowane zabytki wzbudziły zachwyt nas wszystkich. Szacunek miejscowych władz do ks. bp Jana – pochodzącego oczywiście
z naszej archidiecezji, znalazł wyraz w wypowiedzi pana prezydenta, który zadeklarował, że „bp Jana nie oddadzą za żadne skarby”.

U Matki Boskiej Rzeszowskiej – Patronki Rzeszowa – w kościele Ojców Bernardynów została odprawiona nasza pierwsza wspólnotowa Msza św.. Naszą uwagę przykuła cudowna figurka z Dzieciątkiem pochodząca z 1513 roku. U podnóży klasztoru zwiedziliśmy Ogrody Bernardyńskie zaaranżowane zgodnie ze stylem włoskim.

Następnego dnia znaleźliśmy się w wyjątkowym miejscu, które urzekło nas od samego początku swoim pięknem, a była nim bazylika Ojców Bernardynów w Leżajsku. Oszołomiło nas niezwykłe bogactwo sztuki i architektury, którego zwieńczeniem stał się ołtarz Matki Boskiej Leżajskiej z 1679 roku. Tu uczestniczyliśmy w Zgromadzeniu Eucharystycznym w intencji KSLP, a następnie wysłuchaliśmy koncertu organowego.

Zamek Lubomirskich i Potockich w Łańcucie, czyli dawna rezydencja magnacka, to kolejne miejsce na naszym szlaku, które na długo zostanie w naszej pamięci. Nic też w tym dziwnego, że w 2005 roku zespół zamkowo-pałacowy staraniem władz samorządowych został wpisany na listę Pomników Historii. Nasze zwiedzanie kończyliśmy tego dnia w Markowej w Muzeum Rodziny Ulmów. Po wizycie musieliśmy się długo mierzyć z refleksją, że „ludzie ludziom zgotowali ten los”.

Wieczorem kapela „Dzikie Wino” uraczyła nas pięknymi kresowymi melodiami. Na propozycje wykonania rozmaitych pieśni, w tym patriotycznych, zgłaszanych spontanicznie przez uczestników biesiady, utalentowana młodzież na czele z jej animatorem muzycznym Dariuszem Kosakiem z wielką radością i chęcią prezentowała dla zgromadzonych.

Dzień trzeci rozpoczeliśmy Mszą św. w kaplicy Klinicznego Regionalnego Ośrodka Rehabilitacyjno-Edukacyjnego dla Dzieci i Młodzieży im. św. Jana Pawła II prowadzonego przez Caritas. Uczestniczyliśmy w dziękczynnym zgromadzeniu wraz z dziećmi, podopiecznymi tego ośrodka, ich rodzicami, pracownikami i oczywiście ks. bp Janem, który od tego momentu towarzyszył nam aż do samego końca naszego pobytu.

Popołudniową część „wykładową” zapewnili nam rzeszowscy lekarze naprotechnolodzy:
p. dr Olimpia Mora-Janiszewska i p. dr Bogdan Obrzut. Wprowadzeniem do ich wykładów było wystąpienie instruktorki naprotechnologii p. Agnieszki Projnar. Moderatorem tej części był ks. Jan Kobak z Wydziału Duszpasterstwa Rodzin.

Napełnieni radością spotkania i wspaniałymi przeżyciami, posileni sytym obiadem, mogliśmy w pełni wyrazić wdzięczności dla organizatorów poprzez wręczenie im pamiątkowych statuetek oraz spokojnie powrócić do swoich domów.

CHWAŁA PANU ZA KOLEJNY ZJAZD INTEGRACYJNY!